Grammar 2
زبان انگلیسی دوم و سوم دبیرستان
Hi...Welcome to my web
نگارش در تاريخ 22 مهر 1389برچسب:, توسط Elaheh.T

کاربردno,any

دستور زبان این درس درباره ی کاربردany,noدر جملات انگلیسی می باشد.
 
1-any  به معنای (هیچ مقدار-هیچ تعداد) در جملات منفی
یا سوالی انگلیسی به کار می رود.
کاربرد any در حالت منفی:
I don't have any friends in this city.
من هیچ دوستی در این شهر ندارم.
Have you any friends in this city?
آیا شما هیچ دوستی در این شهر دارید؟
 
2-no  به معنی(هیچ مقدار-هیچ تعداد) در جملات مثبت بر سر اسم می آید و حالت منفی به جمله می دهد.
کاربرد no در جمله مثبت:
I have no friends in this city.
من هیچ دوستی در این شهر ندارم.
3-همانطور که ملاحظه می کنید any,no معنای یکسانی
در این درس دارند.هر دو بر سر اسم می آیند.
I have any money today.
                                                                
من امروز هیچ پولی ندارم.
I have no money today.
                                                              
من امروز هیچ پولی ندارم.
 
I have any books here.
                                                                                                       
من اینجا هیچ کتابی ندارم.                       
I have no books here.
 
 
من اینجا هیچ کتابی ندارم.

 

5 – كلمه some به معناي (مقداري – تعدادي) در جمله هاي مثبت به كار مي رود. Some بر سر همه اسم هاي قابل شمارش و غيرقابل شمارش و همچنين اسم هاي مفرد و جمع مي تواند بيايد. اكنون به چند مثال ديگر توجه كنيد.
Is there any sugar in your cup? Yes, there is some sugar in my cup.
آيا هيچ شكري در فنجان شما وجود دارد ؟ بله ، مقداري شكر در فنجان من وجود دارد.
Are there any cars in the street? Yes, there are some cars in the street.
آيا هيچ اتومبيلي در خيابان وجود دارد؟ بله ، تعدادي اتومبيل در خيابان وجود دارد.
Is there any water in the glass? No, there isn’t any water in the glass.
آيا هيچ آبي در ليوان وجود دارد؟ نه، هيچ آبي در ليوان وجود ندارد.
Are there any students in the class? No,there are no students in the class.
آيا هيچ دانش آموزي در كلاس هست ؟ نه، هيچ دانش آموزي در كلاس نيست.
 

 



نظرات شما عزیزان:

Nima
ساعت13:34---10 آبان 1389
مطالب خیلی خوبه
ممنوووووووون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: